onsdag 15 december 2010

Egen veckomatsedel vs.Linas Matkasse

Jag och min sambo har varit ganska duktiga med att göra veckomatsedlar. Men de ser ofta likadana ut. Så nu har vi provat Linas Matkasse denna veckan! Man får hem råvaror till fem måltider och recept/instruktioner till så man vet vad man ska göra. Det är supersmidigt att inte behöva handla själv (vissa basvaror och kryddor behöver man ha hemma) och att få lite variation på måltiderna.

Lite mindre bra är att min sambo inte äter allt på menyn... Idag passade jag på att göra majssoppa eftersom N är på julbord (och äter varken majs eller soppa). Imorgon är han iväg igen så då blir det quorngryta!

Det verkar inte bli någon mer matkasse pga att min sambo inte äter allt, men även för att jag gärna gör saker från absoluta grunden och ändå inte följer ett recept till punkt och pricka! Men lite inspiration har vi fått i alla fall!

//B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar